آیا هندوانه برای سگ بی خطر است

در روزهای گرم تابستان هندوانه یکی از محبوب ترین میوه ها است پس می‌تواند در روزهای گرم تابستان طراوت بخش باشد؛ اما آیا برای سگ‌ها بی خطر است؟ پاسخ مثبت است. این میوه‌ی شیرین و آبدار که از ۹۲٪ آب تشکیل شده و دارای چگالی عناصر غذایی بوده که میوه‌های کمی از آن برخوردار هستند. هندوانه مملو از مواد مغذی و رطوبت است و نکاتی وجود دارد که باید هنگام آماده کردن این میوه‌ی شیرین برای سگ خود رعایت کنید.

فواید هندوانه برای سگ

فواید هندوانه برای سگ

هندوانه سرشار از آنتی اکسیدان، پتاسیم، ویتامین های A  ، B6 و  Cبوده و دارای لیکوپن و فیبر بالایی می‌باشد. یکی از بهترین میان وعده‌های سالم برای سگ شما هندوانه بوده به دلیل اینکه از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

رطوبت: درصد رطوبت بالای (۹۲٪) هندوانه به هیدراتاسیون (آب رسانی به بدن) کمک می‌کند.

آنتی اکسیدان ها: سلول هایی که در اثر فشارهای محیطی بر بدن سگ آسیب دیده‌اند را ترمیم می کند. مواد مغذی در هندوانه را به عنوان سربازان اکسیداسیون در نظر بگیرید که بدنبال سلول های آسیب دیده هستند و باعث ترمیم این سلول ها می‌شوند.

لیکوپن: یک ماده مغذی گیاهی است که برای پیشگیری از سرطان و به بینایی سگ کمک می‌کند.

پتاسیم: پشتیبانی از عملکرد کلیه و قلب، تراکم استخوان را تقویت، سطح مایعات را تنظیم و به رشد عضلات کمک می‌کند.

ویتامین C: یک آنتی اکسیدان قوی دیگر که سیستم ایمنی را تقویت و التهاب را کاهش می‌دهد.

فیبر: فیبر باعث می‌شود از انسداد روده (یبوست) جلوگیری کند.

ویتامین A: از عملکرد مناسب و کیفیت پوست، مو، عضلات و اعصاب پشتیبانی می‌کند.

ویتامین B6: این ویتامین یک آنزیم حیاتی برای عملکرد مغز و بدن است که تعادل مایعات، پروتئین و هورمون ها را تنظیم کرده و انتقال دهنده‌های عصبی را در بدن سگ را پشتیبانی می‌کند.

میزان مواد مغذی در هندوانه

  • ویتامین A میکروگرم40
  • 5 میلی گرم ویتامین B6
  • 5 میکروگرم ویتامین C
  • آهن 35 میلی گرم
  • پتاسیم 155 میلی گرم
  • کلسیم 10 میلی گرم
  • فیبر 5٪
  • 1 گرم پروتئین
  • 5 گرم کربوهیدرات (تبدیل به انرژی)
  • 5 گرم شکر (طبیعی و عایق شده توسط فیبر که به آرامی در جریان خون آزاد می شود)

نکته قبل هندوانه دادن به سگ

نکته‌ای ضروری قبل از دادن هندوانه به سگ

هندوانه ممکن است به طور کلی برای سگ شما بی خطر باشد؛ اما باید مراقب باشید؛ زیرا گوشت هندوانه برای سگ ضرر ندارد اما سایر قسمت ‌های میوه را نباید بخورند. زیرا زیاده روی در خوردن دانه هنداونه باعث انسداد روده شده و پوست هندوانه برای سگ جویدنش و هضمش را برای سگ سخت می کند بنابراین می‌تواند به دندان های سگ و سیستم گوارش آسیب برساند بخصوص سگ‌های کوچک که روده بسیار کوچکی دارند نسب به سگ های بالغ صدق می‌کند. بنابراین آماده کردن تکه های کوچک هندوانه برای سگ بدون دانه و پوست می‌تواند برای او لذت بخش باشد.

نحوه مصرف هندوانه برای سگ

وقتی برای اولین بار هندوانه برای سگ خود آماده می‌کنید ابتدا به آرامی و از یک مقدار کم شروع کرده که این روش به شما فرصت می‌دهد که ببییند که سگ شما به این میوه واکنش حساسیتی نشان می‌دهد یا خیر. اگر سگ شما در هضم غذا مشکلی نداشت می‌توانید به تدریج این مقدار را افزایش دهید. با این حال بهتر است که بیشتر از ۴ یا ۵ تکه در روز اول به سگ خود هندوانه ندهید.

وقتی به سگ خود میوه هندوانه می‌دهید فقط باید به عنوان یک ماده غذایی در نظر بگیرید و سگ برای تأمین پروتئین روزانه خود همچنان به غذای با کیفیت سگ نیاز دارند. توصیه می‌شود که در رژیم غذایی سگ فقط 10٪ کالری مصرفی باید از طریق خوراکی ها یا میان وعده ها تامین شود علاوه بر این میوه و سبزیجات نباید بیش از 20٪ از رژیم غذایی سگ را تشکیل دهند. سرانجام برای سگی با وزن۱۱ کیلوگرم او باید هر روز بین 500 تا 750 کالری مصرف کند البته بسته به سن، فعالیت بدنی و اگر عقیم شده باشد دارد.

مواد مغذی هندوانه برای سگ

مواد مغذی هندوانه برای سگ
(در هر 150 گرم)

پیشنهاد  میزان مصرف هندوانه برای سگ
(وزن ۱۱ کیلوگرم)

کالری

50 75-50 کالری به عنوان درمان

A ویتامین

  865 میکروگرم

380  میکروگرم

B6 ویتامین 100 میلی گرم

100 میلی گرم

 

بیشتر بخوانید:

عوامل و علائم و درمان مسمومیت سگ

ویژگی های یک غذای سگ خوب

آماده کردن هندوانه برای سگ در تابستان

چند روش خلاقانه برای آماده کردن هندوانه برای سگ در تابستان

به صورت تکه ای: هندوانه را برش بزنید و پوست و دانه ها را جدا کنید.

تکه های یخ زده: بعد از جدا کردن پوست و دانه ها، میوه را در فریزر منجمد کرده و در یک روز تابستانی به سگ خود بدهید تا خنک شود.

پوره: هندوانه را از برداشتن دانه و پوست، پوره کنید و سپس در یک سینی قالب یخ منجمد کنید.

بستنی هندوانه برای سگ: تکه های هندوانه منجمد را با ماست ساده و شیرین نشده و برخی دیگر میوه های سالم مانند: بلوبری، موز یا آناناس همراه با ماست یا کره بادام زمینی و در سینی های یخ منجمد تا یک خوراکی تازه داشته باشید یا سعی شود آنها را به صورت اسموتی آماده کنید. ماست ساده برای اکثر سگ ها تا زمانی که از عدم تحمل لاکتوز رنج نبرند، بی خطر است.

این روش معمولاً بهتر از بستنی بوده و  قابل تحمل تر برای سگ است، به علاوه کشت باکتری در ماست برای سلامت روده بسیار مناسب هست فقط مطمئن شوید که ماست ساده و بدون هیچ گونه طعم دهنده، میوه، قند، شیرین کننده های طبیعی یا شیرین کننده های مصنوعی را انتخاب کنید.

در تابستان علاوه بر یک میوه‌ی آبدار و خنک، سگ شما به یک لباس تابستانی نیاز دارد می‌توانید با یک جلیقه خنک کننده یا یک لباس سبک سگ دوست داشتنی شما یک لایه محافظتی در برابر آفتاب سوزان خواهد داشت. لباسی که با پارچه سبک آماده شده باشد به حفظ جریان هوا کمک می‌کند تا سگ شما را خنک نگه دارد و در برابر اشعه ماورا بنفش مضر، امواج گرما و کم آبی محافظت می کند.

 

 

لوازم جانبی سگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه