آموزش-سگ-خانگی

سلام خدمت تمامی کاربران سایت میگ میگ پت  وقتی که شما یک سگ را خریداری، و قبول می کنی مسئولیت او را به عهده بگیری و از سگ خانگی خود یک سری انتظارات دارید در این مقاله به صورت کامل توضیح خواهیم داد چگونه موارد مهم را به سگ خود آموزش دهید تا به راحتی بتواند کنار شما زندگی کند!

قبل از شروع مقاله یک سری سوالات را از شما می پرسیم و سپس در طول مقاله به آن ها جواب خواهیم داد:

آیا به نگه داری و سگ ها علاقه دارید؟

آیا دوست دارید سگی که الان دارید رفتار و خلق و خوی بهتری با شما داشته باشد؟

آیا دوست دارید در بعضی موارد سگ ها کار ها و نیاز های شما را رفع کند و نمیداند چطور به او یاد بدهید؟

در جواب سوال بالا شاید اگر از کسی بپرسید؟ به شما می گوید یک مربی آموزش سگ استخدام کن یا به کلاس های آموزش سگ برو که در هر دو آن ها مبالغ زیادی باید هزینه کرد و همچنین باید وقت زیادی هم صرف شود.

پیشنهاد ما به شما این است که این پست را چندین بار و به صورت کامل مطالعه و همه موارد مهم را به شما خواهیم گفت :

قبل از هر آموزشی ابتدا باید در مورد سگ خانگی خود تحقیق کنید؟

این که والدهای او از چه نژادی هستند؟

خود سگ از چه نژادی است؟

خلق و خو، رفتارهای او را بررسی کنید؟

بعد از متوجه شدن همه موارد بالا، می رویم سراغ آموزش پس با ما همراه باشید.

صرف نظر از این که کدام آموزش ها برای سگ شما مفید است، برای ایجاد یک رابطه خوب با سگ خود، دادن آموزش به سگ در طول بازه زمانی مشخص و منظم قطعا برای او لازم و ضروری است.

خود را برای آموزش سگ خانگی خود، را آماده کنید !

 

آموزش هایی را که حتما باید به سگ خانگی خود یاد بدهید؟

1-قبل از انتخاب سگ روحیه و محیط خانه خود را بررسی کنید؟ مثلا چه نوع سگی دوست دارید شلوغ و پر انرژی یا سگ خواب آلود و گوشه گیر؟

با توجه به سبک زندگی مدرن کنونی قاعدتا، سگ ها هم به سمت زندگی مدرن حرکت می کنند پس حتما هر سگ متناسب یک سبک زندگی می باشد. به عنوان مثال اگر دوست دارید هنگام استراحت به راحتی بخوابید و استراحت کنید، هیچ وقت نباید یک سگ Jack Russell Terrier(جک راسل تریر) بخرید و تهیه کنید چون به شدت پرانرژی و فعال و همیشه در حال پارس کردن است که ممکن است شما را اذیت کند.

در عوض اگر شما یک سگ bulldog (بولداگ) بخرید خواهید دید بیشتر مواقع روی تخت خواب خوابیده  و یا در حالت خوردن می باشد.

در مورد شخصیت و خلق و خوی او و همچنین  الزاماتی را  که در هنگام، نگه داری از سگ باید رعایت کنید کاملا در اینترنت جستجو و از صاحبان و پرورش دهندگان سگ سوال بپرسید و مطلع شوید.

از کسانی که نژاد خاصی را مراقبت می کنند از آن ها سوال بپرسید که بهترین گزینه راهنمایی برای انتخاب یک نژاد خوب می توانند، شما را کمک و راهنمایی کنند. هر نژاد سگ شاید شامل صدها نمونه سگ شود که ممکن است با تحقیق به  آن ها علاقه پیدا کنید.

از آنجا که عمر اکثر سگ ها بین 10 تا 15 سال عمر مفید و زندگی آن ها می باشد، خرید یک سگ باعث خواهد شد که در طول زمان زیاد، تعهدی نسبت به او داشته باشید. و با توجه به سبک زندگی خود، سگی را انتخاب کنید که از لحاظ خلق و خو و نژاد متناسب زندگی شما باشد.

اگر هنوز بچه دار نشدید و احساس می کنید در زمانی که سگ در خانه خود دارید و به زندگی شما بچه اضافه خواهد شد حتما دقت کنید که از یک سری نژاد ها نباید استفاده کنید و در آن محل نباید زندگی کند چون بسیار خطر آفرین است.

 

آموزش هایی را که حتما باید به سگ خانگی خود یاد بدهید؟

2-هنگامی که یک سگ را می خواهید به محیط زندگی خود، اضافه نمایید حتما با خود صادق و رو راست باشید که آیا واقعا می توانید به مدت 10 تا 15 سال  از او مراقبت کنید.

اگر فعالیت بدنی زیادی ندارید هرگز سگی را نخرید که جنب و جوش و فعالیت بدنی زیادی دارد، اگر نتوانید پا به پای سگ پرانرژی خود ورزش و فعالیت بدنی انجام دهید، در غیر این صورت سگ ناامید و غمگین و گوشه گیر خواهد شد.

پس نیازهای اولیه، مزاج نژاد که شامل حساسیت های فصلی و علایق غذایی او را در یک دفترچه کوچک یادداشت نمایید، و با مشورت گرفتن از کارشناسان پرورش دهنده سگ تصمیم بگیرید چگونه این نیاز ها را برآورده کنید. در ضمن هیچ گاه سعی نکنید سبک زندگی یک سگ را بسیار تغییر دهید چون اصلا چنین چیزی امکان ندارد و یک سری رفتارهای او بر حسب غریزه می باشد پس اگر متوجه شدید سگی که خریدی با سبک زندگی شما تناسب ندارد او را عوض کنید.

 

آموزش هایی را که حتما باید به سگ خانگی خود یاد بدهید؟

3-برای سگ خود یک اسم مناسب و راحت انتخاب کنید تا بتواند به راحتی تلفظ شود و با  حرف هایی باشد که به راحتی قابل بیان باشد و همچنین سگ به راحتی اسم خود را یاد بگیرد. با این کار هنگامی که می خواهید آموزشی را به او یاد دهید با به زبان آوردن نام سگ، بیشتر تمرکز می کند  در ادامه چند تا از این اسم ها را به شما گفتیم که مناسب نیستند را برای شما آورده ایم :

  • Buddy
  • Rover
  • Bee Bee

در همه این نام ها از حروف و صداهای متمایزی به کار رفته که علاوه بر سگ ما هم گیج خواهیم شد!

در هنگامی که دارید با سگ خود بازی می کنید توسط اسباب بازی  های مخصوص سگ، حتما او را با نامی که برایش انتخاب کردید صدا بزنید، و اوایل شاید زیاد متوجه نشود و به شما عکس العملی نشان ندهد، به آرامی و با آرامش به او یاد دهید اسم او را اصلا عجله نکنید معمولا بین 1 الی دو هفته برای توله سگ ها، 1 الی 3 هفته برای سگ های بالغ زمان بر است پس صبور باشید.

هنگامی که او را صدا می زنید دقت کنید به شما نگاه می کند یا خیر؟ اگر نگاه کرد به این معناست که او اسم خود را یاد گرفته است.

اسم او را با خوش اخلاقی و لحنی مهربان بگویید نه به صورت عصبی یا پرخاشگری حتما به این موضوع دقت نمایید. سعی کنید ارتباطی مثبتی بین او نامش برقرار کنید به طور مثال هنگامی که

نام او را صدا می زنید او جواب شما را می دهد یا به سمت شما می آید حتما او را توسط غذاهای تشویقی مخصوص سگ، او را تشویق و از او تعریف کنید.

 

آموزش هایی را که حتما باید به سگ خانگی خود یاد بدهید؟

4- در گام بعدی از آموزش سگ خانگی خود باید به زمانی که با او تمرین می کنید دقت نمایید، چون مانند یک کودک نوپا تمرین زیادی باعث خستگی او در جلسات آموزشی و تمرین خواهد شد.

زمان کافی برای آموزش سگ را طبق یک برنامه جلو ببرید و وقت را تقسیم کنید میان روزها، شما در ابتدای آموزش ها باید جلسه ها نهایتا 5 دقیقه ای باشد چون سگ عادت به آموزش و تمرین های طولانی مدت ندارد.

بعد از حدود 10 روز تمرین و آموزش های 5 دقیقه ای را به نهایتا 20 دقیقه ارتقا دهید توجه کنید از بیست دقیقه بیشتر نشود، این موضوع در توله سگ ها بسیار اهمیت دارد چون باعث خستگی و بی حوصلگی آن ها خواهد شد و از آموزش فراری می شوند.

 

آموزش ها صرفا زمانی که جلساتی برای او می گذارید نیست باید دقت کنید در طول روز کارهایی که انجام می دهد و تعامل شما با او باعث خواهد شد که این آموزش ها بر او تاثیری دارد یا نه؟

مراقب عادت های بد سگ خود باشید معمولا عادت های بد سگ در خارج از جلسات آموزش اتفاق می افتد چون در آن زمان سگ می داند، شما به او  و کارهای دقت نمی کنید و عادت های بد، خود را دور از چشم شما انجام خواهد داد پس شما با دنبال کردن رفتار های او بعد از جلسات آموزش،  به او می بفهمانید که این عادت های بد را باید ترک کند.

5- هنگامی که می خواهید به جلسات آموزشی با سگ خود بروید و به او آموزشی یاد بدهید باید ذهن خود را در حالت آماده نگه دارید، در هنگام آموزش کاملا راحت و با اعصابی آرام و نسبت به او کاملا بی طرف باشید. به هیچ وجه هیجان زده یا تحرک بیجا نداشته باشید چون ممکن است بر روی تاثیرات منفی بگذارد.

آموزش هایی را که حتما باید به سگ خانگی خود یاد بدهید؟

شما باید به این نکته بسیار دقت نمایید، که هدف شما زا این آموزش ها این است که رفتار های خوب سگ را تقویت نمایید و عادت ها یا رفتار های بد او را  کم رنگ یا حداقل تقویت نکنید.

شاید به نظر شما سخت است آموزش سگ خانگی  منظم و خوب طبق سلیقه شما پرورش دادن اما در واقعیت چنین نیست:

اما آموزش یک سگ خوبی که دارای مهارت های بالا باشد کار سخت و پیچده ای نیست فقط باید کمی عزم اراده و به خود اطمینان و از همه مهم تر صبر، داشته باشید، تا در آینده ای نزدیک  ببینید واقعا شدنی است.

 

آموزش هایی را که حتما باید به سگ خانگی خود یاد بدهید؟

6-چگونه تجهیزات مخصوص سگ را انتخاب و خریداری کنیم و از کجا بدانیم  برای این سگ چه وسیله نگه دارنده ای نیاز است.

ما در سایت میگ میگ پت با ارائه مشاوره در مورد خرید چه نوع وسایلی برای حیوان خانگی خود و همچنین با ارائه جدیدترین وسایل و تجهزات بهداشتی آرایشی مخصوص سگ ، غذا و کنسرو های مخصوص سگ ،باکس ها و جای خواب سگ را با مناسب ترین قیمت را برای شما فراهم کرده ایم.

معمولا توله سگ ها و سگ های کوچک نیاز به غلاده های مخصوص سگ نیاز ندارند مگر هنگام بیرون رفتن، ولی سگ های بالغ یا سگ های بانژاد بزرگ نیاز به غلاده های متری مخصوص سگ نیاز داشته باشند.

در انتهای این مقاله یاد گرفتیم چگونه به سگ خانگی خود موارد مهمی را  آموزش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه