کاربرد قلاده گربه
قلاده گربه نه تنها کاربرد تزئینی دارد بلکه برای تامین سلامت و امنیت جزو لوازم جانبی ضروری برای گربه است. گربه‌ها حیوانات بازیگوشی هستند. اگر گربه در محیط بیرون از خانه باشد، معمولاً عاشق وقت گذرانی در مدت طولانی در محیط اطراف خود است. گربه‌ها، به ویژه گربه‌های خانگی علی‌رغم احساس آگاهی بالا، می‌توانند به راحتی گم شوند.

شناسایی گربه از طریق قلاده

گربه‌های خانگی، به غیر از پاسیو یا موارد مشابه، به خارج از خانه دسترسی ندارند با این وجود، اصرار آن ها به اکتشاف و یافتن درب باز یا سقوط از بالکن می‌تواند برای آن‌ها دسترسی به دنیایی را که قبلاً ندیده‌اند را فراهم کند. اینجاست که کاربرد قلاده مشخص می‌شود. تشخیص گربه‌ای که قلاده دارد بسیار راحت‌تر از گربه فاقد قلاده (بیرون از منزل) است. میکروچیپ یا خال کوبی هنوز هم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین اشکال شناسایی در گربه‌ها و سگ‌ها میباشد، اما گربه‌هایی که قلاده هم می‌بندند، این امر می‌تواند روند شناسایی را آسان‌تر کند. قلاده گربه را باید با دقت انتخاب کرد؛ در بحث قلاده تنها زیبایی عامل انتخاب نیست؛ قلاده باید بگونه ای باشد که احساس خفی به گربه دست ندهد و کاملا متناسب با گربه تنظیم شود. در این باره میتوانید با تماس با کارشناسان پت شاپ آنلاین میگ میگ پت به صورت کاملا رایگان مشاوره بگیرید. یکی از مزایای قلاده این است که اگر گربه شما گم شود، یک رهگذر می‌تواند با استفاده از اطلاعات قلاده با شما تماس بگیرد. گربه‌های خانگی اغلب با گربه‌هایی که سرگردان هستند اشتباه گرفته می‌شوند. بنابراین اگر حیوان خانگی شما گم شده و قلاده نداشته باشد، احتمال اینکه کسی وقت خود را صرف بردن گربه شما به دامپزشک کند تا او را از نظر ریز تراشه بررسی کند، بسیار کم است. علاوه بر این، اگر گربه شما آزادانه بتواند در فضای خارج از خانه پرسه بزند، داشتن قلاده به همسایگان کمک می‌کند تا حیوان را تشخیص دهند و به شما اطمینان می‌دهد که در صورت بروز هرگونه اتفاقی برای گربه می‌توان با شما تماس گرفت.

محافظت از گربه با استفاده از قلاده

بسیاری از صاحبان گربه‌ها که در کنار جاده‌های شلوغ زندگی می‌کنند نیاز به قلاده‌های با بازتاب نور دارند. قلاده های انعکاسی به گربه‌ها کمک می‌کنند تا شب‌ها بیشتر در معرض دید ماشین ها قرار بگیرند و از خطر دور بمانند. بسیار توصیه می‌شود که همه دارندگان حیوانات خانگی برچسب را به قلاده آن‌ها اضافه کنند. این برچسب باید با دقت انتخاب شود تا حیوان خانگی شما را به خطر نیندازد. شما باید از برچسب‌هایی با نوک تیز خودداری کنید، زیرا ممکن است حیوان به خود آسیب برساند و همچنین برچسب قلاده نباید آنقدر بزرگ باشد که گربه را در حین بازیگوشی آزار دهد. یکی از ایده های خوب نوشتن شماره تلفن و آدرس خانه، حتی به صورت حکاکی، بر روی قلاده می باشد.

عادت کردن حیوان به قلاده 

قرار دادن قلاده در بعضی از گربه‌ها، به خصوص بچه گربه‌ها یا بزرگسالانی که هرگز از قلاده استفاده نکردند، می‌تواند دشوار باشد. حتی اگر برای این روند نیاز به زمان زیادی باشد، اجازه ندهید که این کار مانعی برای  از قرار دادن قلاده و برچسب شناسه روی گربه شود. گربه ممکن است در ابتدا قلاده خود را بخراشد، زیرا احساس بدی نسبت به آن دارد، اما باید با گذشت زمان و صبر، خود را با آن تطبیق دهد. سعی کنید از یک غذای خوش طعم، یا یک اسباب بازی که برای گربه ها طراحی شده استفاده کنید تا توجه گربه را از قلاده جدید منحرف کنید. شاید لازم باشد این ترفند را چند بار تکرار کنید، اما به آن پایبند باشید و این کار را ادامه دهید. مطمئناً مزایای آن، ارزش تلاش را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه