همان­طور که می دانید تغذیه مناسب برای همه حیوانات باعث انرژی بیشتر و شادابی می شود. غذای سگ ها به خصوص غذای سگ نگهبان مهمترین فاکتور در نگهداری و استواری بیشتر سگ ها می باشد. از آنجایی که وظیفه اصلی سگ‌های نگهبان حفاظت و نگهبانی می باشد و در این زمینه آموزش های زیادی را می بینند. ویژگی اصلی سگ های نگهبان ظاهری ترسناک و خطرناک است، برای همین انتخاب غذای‌ مناسب  برای سگ‌های نگهبان طبق تشخیص نژاد سگ بسیار مهم می باشد. در این مقاله می خواهیم با غذای سگ نگهبان بیشتر آشنا شویم. با میگ میگ پت همراه باشید.

ویژگی های غذای سگ نگهبان

انتخاب بهترین غذای سگ نگهبان در کیفیت زندگی آنها تاثیر زیادی دارد. غذای سگ باید دارای مواد معدنی مقوی و ترکیبات پروتیئن ها، ویتامین ها، کربوهیدرات، چربی و… باشد. میزان مصرف بستگی به وزن و سن و شرایط محیطی از جمله آب و هوا و عوامل دیگر دارد. اگر غذای سگ نگهبان نامناسب و غیر استاندارد باشد تاثیر زیادی در سیستم بدنی سگ دارد و ممکن است باعث بیماری های مختلف شود.

انتخاب بهترین غذای سگ نگهبان

بهترین غذای سگ نگهبان اکثر سگ ها گوشتخوار هستند، البته نباید همیشه گوشت به سگ خود دهید و بیشتر سعی کنید تنوع غذای مختلفی در طول هفته داشته باشید.

گوشت مرغ

پروتئین نسبتا خوبی دارد، ولی در مقایسه با گوشت قرمز پروتئین پایین تری دارد. هضم راحت و سریع و به دستگاه گوارشی آسیب نمی رساند، البته اگر استخوانها را از گوشت مرغ جدا کنید.

گوشت قرمز

سگ ها عاشق گوشت با درصد پروتئین بالا هستند. اغلب  غذای سگ نگهبان از ترکیبات گوشتی استفاده می کنند. شاید به خاطر هزینه زیاد تهیه گوشت به صرفه نباشد، ولی می توانید با ترکیب کردن آن با هویج، برنج، سبزیجات و دیگر مواد آنها را پخت و به عنوان یک وعده غذای به سگ دهید.

غذاهای آماده

در فروشگاه پت شاپ آنلاین می توانید کنسرو سگ و غذای خشک سگ به صورت کاملا استاندارد تهیه کنید. ارزش این نوع غذاها به عنوان غذای کامل و مقوی برای سگ های نگهبان مناسب می باشد.

جگر

سرشار از ویتامین ها، فسفر و آهن بالا می باشد. سعی کنید جگر را به صورت پخته به سگ نگهبان دهید. زیرا به مشکلات و بیماری های انگل مبتلا نشود.

ماهی

ماهی یک نقش مهم را در رژیم غذای سگ می باشد. ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز در ماهی بالا می باشد. و به تنهایی می توانید غذای کامل برای سگ نگهبان شما باشد. البته به دلیل اینکه استخوان های ریزی دارد ممکن است در گلو، معده و روده سگ شما آسیب برساند.

انتخاب غذای سگ نگهبان به صورت رژیمی

مصرف بیش از حد غذاهای که درصد چربی، قند و ترکیبات غیر استاندارد را دارند در طولانی مدت ممکن است باعث چاقی و بیماری های مختلفی شود. زمانی که شما یک رژیم غذای برای سگ نگهبان تعین می کنید سعی کنید آن را تغییر ندهید. این موضوع بسیار مهم است که میزان غذای سگ نگهبان برای مصرف روزانه تعیین کنید به خاطر اینکه هر اندازه غذا در اختیار سگ ها می گذارید مصرف می کنند.

نکاتی در مورد غذای سگ نگهبان

  • سعی کنید در زمان مشخص به سگ نگهبان غذا بدهید  و بعد از چند دقیقه غذا را از جلوی سگ بردارید تا عادت کند.
  • میزان مصرف غذای سگ در طول را دقیق مشخص کنید تا باعث سوء تغذیه نشود.
  • غذاهایی با درصد پروتئین و ویتامین بالا برای سگ نگهبان خود تهیه کنید به دلیل اینکه در طول شبانه روز انرژی خود را مصرف می کند. و نیاز بیشتری به تغذیه بیشتر دارد.
  • اگر سگ نگهبان شما نمی تواند غذا را به راحتی هضم کند و مشکلات گوارشی دارد حتما با دامپزشک خود مشورت کنید تا باعث بیماری های خطرناک نشود.
  • غذاهای که درصد چربی و قند بالا دارد را از برنامه غذای سگ نگهبان حذف کنید. و از غذاهایی که دارای مواد افزودنی، نگهدارنده و طعم دهنده است استفاده نکنید.
  • اگر توله سگ دارید و در حال رشد می باشد، از شیر خشک سگ به مدت 8 هفته استفاده کنید. ولی اگر می توانید توله سگ را کنار مادرش قرار دهید بهتر است.

غذای خشک برای سگ های نگهبان

استفاده بیش از حد غذای خشک سگ برای سگ های نگهبان باعث می شود معده هایشان خشک شود برای جلوگیری از این مورد باید آب فراوانی به سگ خود دهید. ولی غذاهای خشک سگ تنها مواد معدنی مورد نیاز برای مصرف روزانه را دارد. استفاده منظم این نوع غذا طبق برنامه غذای در هفته مشکلی را ایجاد نمی کند.  سعی کنید هفته ای یکبار از غذای خشک سگ استفاده کنید تا کمبودی های ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز را تامین کند.

غذاهای ممنوعه برای سگ نگهبان

همان­­طور که غذاهای مفیدی برای سگ ها در پت شاپ ها وجود دارد، برخی از مواد غذایی برای سگ های نگهبان بسیار مضر است که ما در زیر مضر­ترین غذای سگ نگهبان که نباید به سگ نگهبانمان بدهیم به صورت کامل بیان کرده ایم:
  • پیاز، سیر، انگور و مواردی در این زمینه
  • لبنیات، فلفل، نمک زیاد در غذا و چربی زیاد
  • استفاده از مواد غذایی با درصد قند بالا
  • تخم مرغ را از غذای سگ نگهبان حذف کنید به دلیل اینکه باعث کمبود ویتامین در سگ های نگهبان می شود.
  • استفاده از نوشابه و نوشیدنی های گازدار به عنوان غذای سگ نگهبان بپرهیزید.
   
بستن
مقایسه